OM OSS
2016 grundades Nijon Archery av Niklas Jonsson. Niklas har sysslat med traditionelt bågskytte sedan 1979 och har även ett stort natur/vildmarks intresse i form av jakt, paddling, skidåkning och cykling.

Nijon Archery är i första hand ett företag för traditionellt bågskytte men även en del tillbehör för andra bågskyttar/bågjägare, framförallt pilar/skaft, jaktspetsar och andra piltillbehör.
En del jakttillbehör kommer introduceras successivt och även en del andra vildmarks/naturprodukter.
 

KONTAKT

Har du frågor gällande produkter och beställningar?Maila niklas@nijonarchery.se eller ring  070 319 59 70


Gäller din fråga en faktura eller betalning? Då mailar du till malin@nijonarchery.se

För övriga frågor och funderingar maila info@nijonarchery.se

 

 

KÖPVILLKOR

Hos Nijon Archery ska det vara enkelt och tryggt att handla. www.nijonarchery.se ägs och drivs av Nijon Archery, organisationsnummer: 611019-0193.

LEVERANS

Vi levererar i dagsläget enbart till kunder i Sverige. Om din beställningsvara finns i lager skickar vi din beställning samma dag om du lagt din order före kl.12:00, förutsatt att det är en vardag. Vi använder PostNord & DHL så du får din beställning inom 2-3 dagar levererat till din brevlåda eller till ditt närmsta utlämningsställe om det är större varor.

FRAKTKOSTNADER

Då vi är en nystartad liten e-handelsbutik kommer vi att tillämpa fraktkostnader enligt DHL och Postnords prissättning. Frakten kommer alltså att vara till självkostnadspris. 

PAKET SOM INTE HÄMTAS UT

Har du ett levererat paket som du inte hämtat ut, får du en påminnelse från ditt utlämningsställe. Hämtar du inte ut ditt paket skickas det tillbaka till oss. Vi tar då ut en avgift på 200 KRONOR för att täcka våra omkostnader. Outlösta varor omfattas inte av ångerrätten.

ORDERBEKRÄFTELSE

När du har genomfört ditt köp skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. Får du ingen orderbekräftelse samma dag som du har gjort din beställning ber vi dig att kontakta oss.

BETALNING

I samarbete med Klarna Checkout erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning och kontokortsbetalning. Det tillkommer inga avgifter när du väljer att betala mot faktura eller med kort. Vid delbetalning hos Klarna kan eventuella uppläggningsavgifter och avi-avgifter tillkomma. Fullständig information om villkoren för delbetalning finns på klarna.se.

FAKTURA

Våra fakturor skickas ut via e-post från Klarna i samband med att varan skickas från oss. Fakturan har 14 dagars kredit. Behöver du förlänga betalningstiden går du in på klarna.se. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Klarna Checkout innehar SSL-certifikat och uppfyller kraven för de så kallade Payment Card Industry Data Security Standards (PCI DSS).

VISA/MASTERCARD

Inga avgifter tillkommer.

ÅNGERRÄTT – RETUR AV VARA

För oss är det viktigt att du är nöjd med ditt köp. Är du inte 100% nöjd är det bara att skicka tillbaka varan till oss. DEN RETURNERADE VARAN SKA VARA OSS TILLHANDA INOM 14 DAGAR. Dessa 14 dagar börjar räknas dagen efter du mottagit varan. SKRIV DITT ORDERNUMMER OCH DITT NAMN PÅ EN LAPP OCH LÄGG MED. Vi vill också gärna att du berättar varför du skickar tillbaka varan. Du kan, om du så önskar, använda Konsumentverkets ångerblankett, men det är absolut inget krav.

Om du väljer att skicka tillbaka hela eller delar av din beställning står du själv för returportot. Tänk på att packa in paketet NOGGRANT, du är ansvarig för transportrisken vid retur. Det innebär att du är ansvarig för varorna till dess att de har överlämnats till oss. Vill du vara helt säker på att din retur kommer fram så är det bäst att skicka det som postpaket istället för brev, då paket har kollinummer som går att spåra.

Du har full ångerrätt (retur och bytesrätt) inom 14 dagar från att du mottagit varan. Vi accepterar enbart returer av varor som är oanvända. Du får givetvis prova varan men inte nyttja varan utöver det. Vid retur av en vara som hanterats i större omfattning än vad som varit nödvändigt för att fastställa varans egenskaper och funktion, det vill säga om varan är använd eller skadad, kan du bli ersättningsskyldig för den eventuella värdeminskning som uppstått.

OBS: Om det är något fel på varan så är det inte en retur utan en reklamation. Vi tar givetvis emot reklamationer även om du använt varan. Se mer under fliken REKLAMATION.

Vi betalar tillbaka dina pengar utan dröjsmål. Observera att återbetalning görs först efter att vi tagit emot varan från dig, så skicka tillbaka varan så snart du ångrat ditt köp. Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köpet. Om du betalade med kort sätter vi tillbaka summan på samma kort. Betalade du via faktura och returnerar hela köpet så makuleras fakturan, om du väljer att skicka tillbaka delar av köpet justeras beloppet på fakturan. Om du önskar byta till annan vara ber vi dig kontakta oss via mejl info@nijonarchery.se så att vi kan reservera den vara du vill byta till.

ÅNGERRÄTTEN OMFATTAR INTE

• När du köper presentkort gäller inte ångerrätt, öppet köp eller bytesrätt.

• Outlösta varor omfattas inte av ångerrätten. Om du ångrar ditt köp måste du hämta ut dina varor och därefter returnera dem till oss.

RETURADRESS:
Nijon Archery
Postiljonsvägen 28
122 47 Enskede

PERSONUPPGIFTER

Personuppgifter vi får in i samband med ett köp kommer inte att lämnas till tredje part. Vi behandlar alla personuppgifter i enlighet med GDPR. Alla uppgifter är skyddade från externa intrång. Som kund har du alltid rätt att ta del av vilka personuppgifter vi har tillgång till. Läs mer om personuppgifter och GDPR under fliken Integritetspolicy Du kan även kontakta oss på: info@nijonarchery.se

ÖVRIGT

Vi följer konsumentverkets regler för e-handel och returer. Du måste vara över 18 år för att handla av oss. I alla priser som visas på hemsidan ingår moms. Vi reserverar oss för slutförsäljning samt att foton inte alltid kan återge varornas exakta utseende och färg.

LÄNKAR

Webbplatsen kan innehålla länkar till andra webbplatser som inte står under Nijon Archery*s kontroll. Vi tar inte något som helst ansvar för innehåll på dessa webbplatser. Eventuella länkar ska enbart ses som en service till våra kunder som underlättar för kunden att hitta intressant och relevant information.

KUNDSERVICE

Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har frågor. Mejla oss på info@nijonarchery.se. Vi svarar på dina frågor så snart vi kan och vårt mål är att alltid besvara mejl inom 24 timmar. Vid arbetstoppar eller sjukdom kan vi ha svårt att hinna svara samma dag, men vi hör alltid av oss inom 48 timmar. Föredrar du att ringa till oss når du oss på 0703 19 59 70.

 

REKLAMATION

Vi står för returfrakten vid reklamation. Kontakta oss på mejl info@nijonarchery.se så skickar vi en returfraktsedel. SKRIV DITT ORDERNUMMER OCH DITT NAMN PÅ EN LAPP OCH LÄGG MED. Finns varan i lager skickar vi en ny så fort vi har mottagit varan och godkänt reklamationen. Om varan är slut hos oss kontaktar vi leverantören. Är varan slut även hos leverantören kontaktar vi dig för att lösa det på bästa sätt.

Vi följer givetvis Konsumentköplagen beträffande reklamationer:

• Säljaren är ansvarig för fel som fanns när köpet gjordes även om felet visar sig först senare. Fel som visar sig inom sex månader från köpet anses vara fel som fanns när varan såldes, om säljaren inte kan bevisa annat. Om felet visar sig senare är det köparen som ska bevisa att felet fanns när varan såldes. Det är inte fel på varan om den blivit sämre på grund av en olyckshändelse, vanvård eller onormal användning. Köparen måste reklamera, det vill säga klaga på varan till säljaren, för att ha rätt till en reparation, ny vara eller någon annan åtgärd. Köparen ska meddela säljaren att det är fel på varan och vad som är fel. Reklamationen ska göras inom skälig tid från det att köparen upptäckt felet. Inom två månader är alltid skälig tid. En reklamation ska göras senast två år från försäljningstillfället.

INFORMATION OM PERSONUPPGIFTER, COOKIES OCH GDPR

GDPR är en lag som ersätter PUL, personuppgiftslagen, och som ska stärka dataskyddet för alla inom EU. GDPR medför att företag måste visa större öppenhet och transparens om hur de samlar in, lagrar och använder personuppgifter. GDPR innebär även hårdare regler för hur man får använda personuppgifter. Du kan läsa mer om GDPR här.

VILKA UPPGIFTER SAMLAR VI IN OM DIG SOM BESÖKARE:

Vi använder cookies, pixlar och taggar när du besöker vår hemsida för att kunna förbättra din upplevelse och göra den mer personlig, till exempel genom att rekommendera produkter vi tror att du skulle kunna vara intresserad av.

När du besöker vår hemsida blir du tillfrågad om du accepterar Cookies. Dessa ”kakor” sparar information om vad du besökt och hur du interagerat med vår sida. Detta ger dig en bättre upplevelse på webben och gör att du slipper fylla i t.ex formulär igen.

Vår sida visas inte korrekt om du väljer att inte tillåta cookies, och det kan göra att det inte går att lägga en beställning, så för att handla hos oss måste du tillåta cookies. Du kan, i din browser, ta bort dessa cookies efter ditt besök hos oss. Detta görs på olika sätt i olika browsers så vi rekommenderar att du följer deras anvisningar.

Nijon Archery arbetar med tredjepartsannonsörer (till exempel Google) som använder kakor och annan teknik för att kunna erbjuda mer relevant reklam på Internet. Annonsörerna använder då icke-personlig data om dina online-aktiviteter för att anpassa reklamen. De har ALDRIG tillgång till dina personuppgifter.

Om du väljer att dela något från nijonarchery.se via delningsknapparna till Facebook och Instagram kan dessa sajter samla in din användardata.

VID KÖP

När du handlar hos oss samlar vi in följande uppgifter om dig:

Namn
Postadress
e-postadress
Mobilnummer

Dessa uppgifter behövs för att vi ska kunna skicka dig de varor du har beställt. Vi är skyldiga enligt bokföringslagen att spara uppgifter om vem vi gjort affärer med. Vi sparar även dessa uppgifter för att vid eventuellt reklamationsärende kunna gå tillbaka till dem. Detta för att kunna följa konsumentköplagen. Uppgifterna sparas så länge dessa lagar kräver att vi gör det.

Vi har ALDRIG tillgång till följande uppgifter:

Bankkontonummer
Kreditkortsnummer
Kreditvärdighet
Personnummer
Kön

Alla våra betalningar går genom KLARNA, och om du vill veta mer om vilka uppgifter de har sparat kan du läsa här.

SÄKERHET

DINA PERSONUPPGIFTER ÄR TRYGGA HOS OSS. Vi gör vårt allra bästa för att skydda dina personuppgifter. Vi använder säker teknik och stränga rutiner för att skydda dina personuppgifter från obehöriga. Vi delar eller säljer ALDRIG din information till någon annan part.

Om du har frågor angående dina personuppgifter hos oss kan du kontakta oss på info@nijonarchery.se

Knives of Alaska